پس از تسریع خروج اتباع خارجی از سودان، سرنوشت غیرنظامیان سودانی چگونه است؟

تاریخ:

خروج اتباع و دیپلمات های خارجی و عرب از سودان با ورود این دو ژنرال به دهمین روز خود، بدون هیچ نشانه ای از راه حل های قریب الوقوع و در بحبوحه درگیری های خونین، شتاب می گیرد. تاکنون صدها کشته برجای گذاشته است و به زودی آتش بس آغاز می شود تا زمانی که نقض شود. درگیری‌های خونین، شتاب می‌گیرد.

بیش از بیست و پنج مأموریت خارجی سودان را از طریق هوا، زمین و دریا ترک کردند و صدها نفر با هواپیماهای نظامی تخلیه شدند. فرانسه همچنان به تخلیه فرانسوی‌ها و ملیت‌های دیگر از سودان به جیبوتی ادامه می‌دهد، جایی که اردوگاه‌های سرپناه ایجاد کرده است.

اسپانیا، هلند، بریتانیا، سوئد، کانادا و ایالات متحده نیز ماموریت های دیپلماتیک خود را از سودان تخلیه کردند. ایتالیا همچنین تخلیه همه شهروندان خود را که درخواست خروج سودان را داشتند، به اضافه اعضای سفارت رم در خارطوم و اتباع سوئیس تأیید کرد.

در مورد اتباع ترکیه، بیشتر آنها از مناطق درگیری منتقل شده اند. در حالی که اردن به تخلیه شهروندان و غیرنظامیان خود از سایر کشورها از طریق هوایی ادامه می دهد، اتباع مصری از طریق زمینی تخلیه شدند، در حالی که بسیاری از اتباع کشورهای عربی، آفریقایی و شرق آسیا برای آماده سازی برای انتقال خود به بندر سودان در شرق این کشور وارد شدند. به کشورهایشان

عربستان سعودی روز شنبه بیش از 150 شهروند سعودی و اتباع سایر کشورها را از طریق دریا به جده تخلیه کرد، این اولین تخلیه غیرنظامیان از سودان از زمان آغاز نبرد بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بود.

تسریع در تخلیه خارجی ها از سودان با افزایش نگرانی ها در مورد سرنوشت سودانی ها پس از پایان این عملیات همراه بود. علیرغم جابجایی گسترده از پایتخت به سمت مناطق امن تر، کسانی هستند که در بحبوحه درگیری ها سرگردان و گیر افتاده اند و در پرتو قطع تقریباً کامل برق و آب و کمبود غذا و دارو در خانه های خود محبوس شده اند. بدون ذکر ترس از غارت یا دزدیده شدن.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

عضویت در خبرنامه

spot_img

محبوب

مطالب مرتبط
Related

خطیبان نامور عراق- شیخ عبدالحمید مهاجر

شیخ عبدالحمید مهاجر وی یکی از خطبای نامدار عراقی و...

خطیبان نامور عراق- سید جاسم الطویرجاوی

سید جاسم طویرجاوی سید جاسم بن سید عبد طویرجاوی از...

خطیبان نامور عراق – شیخ جعفر ابراهیمی

شیخ جعفر ابراهیمی شیخ جعفر عجیل الخزاعی ملقب به شیخ...

خطیبان عراق – سید علی طالقانی

خطیبان عراق - سید علی طالقانی سید علی طالقانی، یکی...