خطیبان نامور عراق – سید نصرات قشقاش عاملی

تاریخ:

سید نصرات قشقاش عاملی

یکی از خطبای نامی عتبه حسینی و عباسی، سید نصرات قشقاش زاده لبنان است. وی زاده 1975 میلادی در روستای حانین در مرز میان فلسطین و لبنان است. وی در خانواده‌ای کاملاً حوزوی و علمی به دنیا آمد و از همان کودکی در روندِ تعظیم شعایر حسینی قرار گرفته و جزو خدام منابر حسینی گردید. قرآن خوانی و روضه‌خوانی و مدح اهل بیت از جمله کارهایی بود که وی پیش از وارد شدن به عرصه خطابه‌خوانی انجام می‌داد. اما وی از سن 14 سالگی وارد فضای خطابه‌خوانی شد و پس از چند سال جزو خطابی طراز اول لبنان شد و در بیروت بر منبر رفت. وی هم تحصیلات حوزوی و هم تحصیلات دانشگاهی مناسبی دارد. وی در دانشگاه آزاد اسلامی ایران در لبنان به تحصیل در رشته الهیات پرداخته و هم دروس حوزوی را گذرانده‌است.

سید نصرات از جمله خطابه خوانان قهار بین المللی جهان عرب است و در کشورهای مختلفی از جمله لبنان و بحرین و عربستان و ایران و امارات و به‌ویژه عراق، صاحب منبر است. وی در کشور عراق، یکی از ارکان خطابه‌خوانی عتبات عالیات به‌شمار می‌رود؛ به‌گونه‌ای که طی مسافرت‌های فصلی، هم در حرم حضرت علی مرتضی در نجف، هم در حرم امامان کاظمی در کاظمین و هم در کربلاء در حرم حسینی و عتبه عباسی و هم در سامراء در عتبه امامان عسکری، صاحب منبر است و خطابه‌هایش طرفداران زیادی دارد.

سید نصرات به‌علت بهرمندی از ادب عربی و ذوق فراوان در بیان مطالب و مطالعه مناسب در متون دینی و غیردینی و شاگردی نزد اساتید بارز و نیز سابقه طولانی در خدمت به منبر حسینی، جزو خطابه خوانان دانا و کارای جهان عرب به‌شمار می‌رود. مهم‌ترین خطابه‌های وی در کشور عراق و در عتبات حسینی و عباسی و علوی ایراد می‌شود و اغلب با پوشش‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای نیز همراه است؛ از طرفی سید نصرات خود نیز در فضای مجازی به‌خوبی فعال است. وی دارای یک صفحه فیسبوک با بیش از 200 هزار فالوور بوده و همچنین دارای یک سایت رسمی و یک حساب توئیتری و یک حساب اینستاگرامی و نیز حساب یوتیوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

عضویت در خبرنامه

spot_img

محبوب

مطالب مرتبط
Related

نگاهی به دیپلماسی عمومی سفیران بریتانیا در عراق

نگاهی به دیپلماسی عمومی سفیران بریتانیا در عراق یکی از...

نگاهی به دیپلماسی عمومی سفیر ژاپن در عراق

نگاهی به دیپلماسی عمومی سفیر ژاپن در عراق   دیپلماسی عمومی...

توافق­نامه امنیتی ترکیه و عراق: ایجاد مرکز هماهنگی امنیتی مشترک

توافق­نامه امنیتی ترکیه و عراق: ایجاد مرکز هماهنگی امنیتی...

سرقت قرن در عراق: بررسی پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی یک رسوایی بزرگ

«سرقت قرن در عراق: بررسی پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و...