استقبال عراقی‌ها از کارزار تحریم کالاهای مرتبط با رژیم صهیونیستی

تاریخ:

به گزارش «الجزیره»، این کارزار ها که با تلاش های انفرادی از سه استان عراق آغاز شد اکنون به 15 استان از 18 استان این کشور رسیده و با استقبال و حمایت گسترده مردمی همراه بوده است.

درهمین ارتباط، عباس العطار مسئول کارزارهای تحریم تاکید کرد هدف اصلی این کارزارها، کمک به اعمال فشار برای متوقف کردن جنگ نسل کشی در غزه، حمایت از آرمان فلسطین و وحدت کلمه عراقی ها و موضعگیری آنها در مخالفت با این جنگ جنایتکارانه است.

وی افزود: از جمله اهداف دیگر این کارزار می توان به گسترش فرهنگ تحریم و اثرات اقتصادی آن بر رژیم صهیونیستی در میان جامعه و محافل عراق و بیان اهمیت تحریم و نقش آن در برهم زدن توازن قوا اشاره کرد. افزون بر این، این کارزار به دنبال تأثیرگذاری بر واردکنندگان و بازرگانان عراقی به منظور جلوگیری از واردات کالاها و محصولاتی است که به هر نوعی حامی رژیم صهیونیستی هستند.

العطار گفت: یکی دیگر از اهداف این کارزار تحت فشار قرار دادن دولت عراق برای اتخاذ تصمیم جلوگیری از ورود این نوع کالاها به بازارهای عراق و برقراری ارتباط با هدایت کنندگان افکار عمومی از جمله رهبران مذهبی و اجتماعی، چهره های رسانه ای، وبلاگ نویسان و دیگر نیروهای متنفذ از جمله سندیکاها، اتحادیه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری است.

العطار در خصوص کنشگری و تعامل مردم با این کارزار تصریح کرد این کارزار ابتدا با سه نفر آغاز شد و سپس به 4800 نفر در سراسر عراق افزایش یافت و نمایندگانی از 15 استان عراق به آن پیوستند و این تعداد هم اکنون هم در حال افزایش است.

العطار خاطرنشان کرد: صفحه فیس بوک ما اعتماد مردمی زیادی را به خود جلب کرده است تا جایی که از صفحه انتشار نام محصولات و کالاهای رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن، به صفحه ای برای گرفتن مشاوره و طرح سوالاتی از جانب شهروندان در خصوص معرفی محصولات جایگزین بویژه کالاهای تولید داخل تبدیل شده است .

وی خاطرنشان کرد شمار زیادی از عراقی ها با مشارکت در فعالیت های میدانی در خیابان ها و اماکن عمومی و نصب پوسترها درباره شرکت های حامی رژیم صهیونیستی و معرفی تولیدات جایگزین روشنگری می کنند.

العطار همچنین خبر داد حکمی قضایی مبنی بر ممنوعیت واردات محصولات حامی رژیم صهیونیستی صادر شده است.

منبع: میدل ایست نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

عضویت در خبرنامه

spot_img

محبوب

مطالب مرتبط
Related

وضعیت “پ‌ک‌ک” و مواضع جدید علیه آن بعد از سفر اردوغان به عراق

وضعیت "پ‌ک‌ک" و مواضع جدید علیه آن بعد از...

آیا سفر اردوغان به عراق، فرصتی پر چالش خواهد بود؟

آیا سفر اردوغان به عراق، فرصتی پر چالش خواهد...

آیا عراق برای احیای صنعت نظامی خود در دام وابستگی نظامی به چین گرفتار می‌شود؟

آیا عراق برای احیای صنعت نظامی خود در دام...

ریشه‌های عمیق مسیحیت در عراق: از شکوفایی تا چالش‌ها

ریشه‌های عمیق مسیحیت در عراق: از شکوفایی تا چالش‌ها علی...