ترکیه: تروریسم کُردی-کارگری در عراق را از بین می‌بریم!

تاریخ:

ترکیه: تروریسم کُردی-کارگری در عراق را از بین می‌بریم!

کشور ترکیه چندین سال است که خط شمالی کشور عراق را زیر ضربه‌های نیروی زمینی و هوایی ارتش قرار داده و هدف از این اقدام را پاک‌سازی اراضی شمالی و کردنشین عراق از تروریست‌های تجزیه‌طلب قلمداد کرده است.
وزیر امور خارجه ترکیه، هاکان فیدان نیز طی گفته‌هایی بر ادامه روند هجوم مسلحانه به شمال عراق جهت سرکوبی کامل نیروهای تجزیه‌طلب تأکید نمود.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه – در یک کنفرانس مطبوعاتی در اربیل – در اظهاراتش آن‌هم پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین ترکیه که منتهی به کشته شدن شماری از نیروهای حزب شمالی کردستان گردید، گفت که کشورش برای پاک‌سازی خاک عراق ازآنچه «تروریسم حزب کارگران کردستان» توصیف کرد، تلاش مستمر خواهد داشت.
فیدان در نشست خبری مشترک با مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، بابیان اینکه این نشست، فرصت ارزیابی روابط دوجانبه را به آن‌ها داد، خاطرنشان کرد: هنوز مسیر طولانی برای پاک‌سازی تروریسم از عراق در پیش داریم.
وی با ویروس خواندن حزب کارگران کردستان، بیان داشت که: ما آنان را از خاک ترکیه راندیم و حال آنان در برخی از مناطق عراق، پنهان‌شده‌اند و ما بااراده‌ی خداوند خاک عراق را نیز از این ویروس، پاک خواهیم نمود.
لازم به توضیح است که پیش از دیدار فیدان و بارزانی در اربیل، 3 نفر از اعضای حزب کارگران کردستان در حمله روز پنجشنبه نیروهای ترکیه کشته شدند.
در همین راستا سرویس مبارزه با تروریسم در کردستان عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پهپاد ارتش ترکیه، خودروی رزمی پ.ک.ک را در منطقه سیدکان در استان اربیل در نزدیکی مرز ایران هدف قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

عضویت در خبرنامه

spot_img

محبوب

مطالب مرتبط
Related

خطیبان نامور عراق- شیخ عبدالحمید مهاجر

شیخ عبدالحمید مهاجر وی یکی از خطبای نامدار عراقی و...

خطیبان نامور عراق- سید جاسم الطویرجاوی

سید جاسم طویرجاوی سید جاسم بن سید عبد طویرجاوی از...

خطیبان نامور عراق – شیخ جعفر ابراهیمی

شیخ جعفر ابراهیمی شیخ جعفر عجیل الخزاعی ملقب به شیخ...

خطیبان عراق – سید علی طالقانی

خطیبان عراق - سید علی طالقانی سید علی طالقانی، یکی...